torsdag den 2. oktober 2014

Jeg ved ikke så meget om e-læring, men...

Normalvis arbejder jeg ikke med e-læring. Min viden om web2.0-tjenester handler mest om, hvordan jeg kan kvalificere min pædagogik og didaktik, når jeg er sammen med mine kursister face-to-face. I de seneste måneder har jeg dog haft brug for tjenester, som i højere grad bruges ved e-læring.

Første gang var i eksamensperioden, hvor jeg arrangerede spørgetime for kursisterne. Her brugte jeg Todays Meet, hvilket (overraskende nok) fungerede ret godt. I kan læse mit indlæg om dette her

I den seneste måned har jeg haft et par telefonmøder med nogle samarbejdspartnere fra andre steder i landet. Her har vi haft to tjenester i spil:

1. AnyMeeting.com
Med denne tjeneste kan du meget simpelt lave et telefonmøde. Man skal egentlig bare have et link for at kunne deltage. Jeg kender ikke tjenesten så godt, men jeg fandt denne video, som giver et ganske godt billede af, hvor mange ting tjenesten kan:




2. Google Hangouts
Denne kræver, at du har en Google Konto. Vi brugte tjenesten til at diskutere et skriftligt produkt, hvilket var ekstremt smart. Vi deltagere kunne, mens vi sad i hver vores ende af landet, kigge på det samme Google Docs dokument og tale om det. Vi kunne således diskutere og rette i formuleringer på samme måde, som man gør face-to-face.

Jeg tror virkelig på, at dette er en stor del af fremtidens skolesystem. Om nogle år er vi ikke bundet af tid og sted på samme måde som nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar