Meningen er, at vi skal arbejde med filmen de næste lektioner, og jeg har lavet følgende undervisningsforløb:
1. Formål: Få en forforståelse af filmen
Vi ser traileren til filmen på klassen.
2. Formål: Kende til anmeldelsen som genre og sammenligne to anmeldelser af Kapgang.
Opgaver ses på dette link.
3. Formål: Danne sig en forståelse af 1970'erne som tidsperiode.
I makkerpar brainstormes om karakteristika ved tidsperioden, og som inspiration kigges på disse billeder (læs lige korrektur på arket, hvis I bruger det). Toays Meet bruges som backchannel
4. Formål: Kende til Gasolins Rabalderstræde og perspektivere sangen til tidsperioden
Vi hører Rabalderstræde og kursisterne arbejder med spørgsmål i grupper
5. Formål: Kende til begreberne om billedudsnit og perspektiv samt at kunne indfange vores tidsperiode i egne fotografier.
Kursisterne får en iPad i små grupper. De skal nu ud på skolen for at tage billeder, som karakteriserer skolelivet vores tidsperiode. De skal tage 1 billede i fugleperspektiv, 1 billede i normalperspektiv, 1 billede i frøperspektiv, 1 billede i supertotal billedudsnit, 1 billede i total billedudsnit osv.
6. Formål: Få kendskab til vores tidsperiode
På klassen kigger vi på billederne og indkredser karakteristika ved vores tidsperiode
7. Formål: Få arbejdet med subjektive ytringer om filmen/sangen
I små grupper skal kursisterne danne sætninger / subjektive ytringer om Kapgang og Rabalderstræde. Google Docs bruges til arbejdet.
8. Formål: Udvælge sætninger som kan bruges i egen anmeldelse
Kursisterne får adgang til de forskellige Google Docs dokumenter, hvor de skal udvælge 10 sætninger, som de vil bruge i deres egen anmeldelse.
9. Formål: Få et overblik over, hvad deres anmeldelse skal indeholde
Kursisterne laver ent mindmap over deres anmeldelse. Tjenesten mindmup anvendes eventuelt.
10. Formål: At kunne skrive en anmeldelse
Kursisterne skriver en anmeldelse af enten Kapgang eller Rabalderstræde
Ingen kommentarer:
Send en kommentar