mandag den 20. oktober 2014

"Nye" muligheder på Socrative

Måske jeg er lidt langsom, men det gik for nyligt op for mig, at jeg faktisk ikke har prøvet den absolut sjoveste funktion i Socrative. Indtil videre har jeg nemlig kun brugt den funktion, som hedder Quick Question. Jeg har været rigtig glad for denne funktion, da den kræver minimal forberedelse og fungerer godt i klasserummet



Da jeg holdt oplæg på Vingsted Konference i august, fandt jeg ud af, at Socrative faktisk indholder en fantastisk mulighed for at lave konkurrence - et Space Race.



Her kan man lave en quiz på forhånd, og herefter kan et antal hold dyste om at besvare spørgsmålene først. Hvis man svarer korrekt, kommer raketten frem, men hvis man svarer forkert, bliver raketten stående. Vinderen er selvfølgelig det hold, som kommer først.




Jeg afprøvede dette Space Race lige inden ferien, og det gik rigtig godt. Nettet drillede dog enkelte hold, men er det er helt sikkert en funktion, som jeg skal prøve igen. Det er min erfaring, at kursisterne godt kan lide, når der kommer lidt konkurrence med i timerne! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar