fredag den 31. oktober 2014

Kahoot

Da jeg for nogle dage siden skrev et indlæg om Socrative, gjorde Nicolai mig opmærksom på tjenesten Kahoot. Jeg blev (selvfølgelig) nysgerrig og gik straks i gang med at afprøve tjenesten. Nedenstående billede viser faktisk ganske glimrende, hvad tjenesten kan bruges til - en slags student response system. Læreren laver en quiz, og kursisterne kan bruge deres telefon eller iPad til at besvare spørgsmålene. Kursisterne behøver ikke at have en bruger på Kahoot, men de skal blot have nummeret på den quiz, de skal deltage i.





Inde i Kahoot ligger en del quizzes, som man frit kan benytte. Jeg fandt en matematikquiz, som I kan se et udpluk af herunder. Nedenstående billede er lærerens skærm og altså den, som skal vises på smartboard. Kursisterne skal på deres skærm vælge, om de vil besvare rød, blå, orange eller grøn.






Læreren får løbende statistik over svarene, og man kan til slut få en samlet statistik over alle besvarelserne.




Spændende tjeneste, synes jeg. Jeg kan specielt godt lide, at man frit kan benytte andres arbejde - så er man fri for at opfinde den dybe tallerken hver gang :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar