1. Vi starter med at snakke på klassen om, hvad kursisterne kender til Yahya Hassan
Mål: At bringe kursisternes forforståelse i spil
2. Kursisterne laver research om ham på nettet. Vi ser indledningsvis nedenstående film
Mål: At få viden om Yahya Hassans liv og baggrund
Kursisterne nedfælder deres research på en væg i Padlet:
3. Vi laver en fælles mindmap på tavlen med viden om Yahya Hassan
Mål: At vi får en fælles viden om Yahya Hassan
4. Vi hører hans oplæsning af digtet barndom
Mål: At lytte til hans karakteristiske oplæsning
5. Vi arbejder med ordene i digtet Barndom. Øvelsen er beskrevet her
Mål: At diskutere ordvalget i hans digte
Jeg brugte igen Padlet. da jeg skulle samle op:
6. Jeg oplæser digtet Plasticblomst, og kursisterne laver en analyse og fortolkning af teksten
Mål: Lave en analyse og fortolkning af et af hans digte og perspektivere indholdet til forfatterens baggrund.
7. Opsamling op klassen , I denne opsamling diskuterer vi, om digtet er fiktion eller nonfiktion.
Mål: At få en fælles snak på klassen om teksten
8. Til sidst så vi denne video, blot fordi vi skulle arbejde med humor som sprogligt virkemiddel:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar