lørdag den 4. januar 2014

To versioner af et undervisningsforløb

Som nogle af jer måske ved, har jeg to danskhold. Det ene hold er et FED-hold for unge kursister, som vil direkte på HF. Det er denne klasse som hovedsageligt arbejder på computer. Derudover har jeg et værkstedshold, hvor der er individuel undervisning. Jeg har 5 - 15 kursister, som er på forskellige niveauer. Jeg kører meget forskellig undervisning på de to hold. I IT-klassen arbejder vi meget traditionelt bortset fra, at vi selvfølgelig eksperimenterer med nye undervisningsformer med IT. På værkstedsholdet er der ALDRIG klasseundervisning, og det vil sige, at kursisterne skal være meget selvkørende og selv kunne gå i gang med de enkelte opgaver. Jeg har tidligere præsenteret dette undervisningsforløb, som jeg har brugt i IT-klassen. Herunder kan I se samme forløb, jeg har blot tilpasset det værkstedsholdet. Instruktionsvideoerne har jeg lavet sammen med min kollega Anne, og vi har brugt Screencast-O-Matic:

Hvis I kender andre tjenester, som kan bruges til at lave digitale bøger, må I gerne smide en kommentar i kommentarfeltet! Indtil videre er det ikke den store succes med links i Calmaéo. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar