søndag den 19. januar 2014

Hvad er Mural.ly?

Ture fra Web2Beviset har flere gange i forummet nævnt tjenesten Mural.ly som et alternativ til Padlet eller andre tjenester, som kan bruges til at lave virtuelle tavler. Jeg har i en lang periode været meget glad for Padlet, men jeg har her i efteråret oplevet uregelmæssigheder med at komme ind på de vægge, jeg havde tænkt mig at bruge i undervisningen. Desuden er der begrænsede muligheder med layoutet i Padlet, eksempelvis kan man ikke ændre på bogstavernes farve og type. Jeg har her til morgen (ja, man er vel A menneske...) kigget på Mural.ly, som ser meget spændende ud. Faktisk virker den for mig som den tjeneste, der har flest muligheder i forhold til at lave en digital væg.

Tjenesten kan som nævnt bruges til at lave en virtuel væg, og der er et væld af muligheder i forhold til, hvad man kan indsætte på sin væg. Der er tekst, former, stickers, links og dokumenter, hvilke man kan indsætte på forskellige baggrunde. Her kan I se en oversigt over de mange muligheder, man kan vælge imellem, når blot man vil skrive en tekst:




Man kan selvfølgelig også arbejde kollaborativt i Mural.ly, men man kan også kommentere på væggen, hvilken er et stort plus. Her kan I se, at jeg har indsat en figur på en væg:


Her kan man i hjørnerne se forskellige muligheder: Man kan trække sin figur et andet sted hen på væggen, man kan rotere, man kan formindske eller forstørre figuren og man kan kommentere. Jeg har her lavet en væg i Mural.ly:


Link til væg

Jeg har ikke inviteret jer til at kunne arbejde på væggen, men I burde kunne se den.  Man kan også få et andet link, som man kan dele med dem, som skal kunne kommentere eller arbejde på væggen. 

Mural.ly findes som app. Hvis I er interesseret i at prøve Mural.ly ligger denne vejledning på YouTube, men den vises også i tjenesten første gang man logger på. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar