fredag den 4. januar 2013

Popplet - simple, smart and fun!

For nogle dage siden stødte jeg på programmet Popplet, da jeg surfede rundt på nettet. På forsiden bruger de ordene: "Super simple, super smart og super fun". Og jeg kunne da ikke være mere enig! Det er meget nemt at anvende, og det kan bruges til rigtig mange ting. Jeg har her afprøvet programmet ved at lave en tidslinje over handlingen i novellen Solstrålen: 


                                http://popplet.com/app/#/678144

Mange af mine svage elever er rigtig glade for at tegne tidslinjer over handlingen i tekster fremfor at skrive et referat (så får de selvfølgelig ikke den skriftlige del med, men det er måske heller ikke altid nødvendigt). Popplet kan dog bruges til MANGE flere ting og mit forsøg yder slet ikke programmet retfærdighed. Man kan anvende mange forskellige farver, tilføje videoer og billeder samt forbinde de forskellige dele. Jeg har tidligere givet udtryk for, at jeg ikke er så begejstret for Mind42 i forhold til at lave mindmaps. Popplet virker for mig meget mere brugbart og let at bruge. Eksempelvis er der en guide i højre hjørne, som hjalp mig til at påbegynde min første popplet. Jeg glæder mig allerede til at bruge programmet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar