fredag den 28. november 2014

Projekt video

Det er ved at være længe siden, at jeg har skrevet et blogindlæg. Jeg har i øjeblikket travlt med undervisning og forskellige it-projekter. I øjeblikket er vi på mit FED-hold i gang med et lille projekt om videoer i undervisningen. Jeg har nemlig i det seneste stykke tid erhvervet mig gode erfaringer med Flipped Classroom. Jeg har simpelthen oplevet, at mine kursister gerne vil se forklaringer på videoer og endnu bedre, at de rent faktisk tager notater til. Vores projekt går ud på, at kursisterne selv skal gang at optage videoforklaringer.

Vi startede med at introducere dem for appen Explain Everything, hvor de skulle lære appen at kende ved at lave en kort video om vores skole. I kan se et tidligere indlæg om appen her. Vi havde en ide om, at denne app er rimelig simpel at gå til. Jeg må dog indrømme, at det var sværere for kursisterne end antaget. Vi står nu der, hvor vi skal have revurderet vores fremgangsmåde - enten skal vi finde et andet program/en anden app, eller også skal vi i højere grad strukturere og stilladsere arbejdet. Her kan I se den video, som to af mine kursister fik lavet på en enkelt undervisningslektion:


Jeg har selvfølgelig fået lov til at vise videoen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar