tirsdag den 18. november 2014

Lær rim med Socrative

I morgen har jeg tænkt mig at bruge raketfunktionen i Socrative. Kan I huske nedenstående konkurrence, som jeg har skrevet om her:




I morgen skal vi have om rim, og hvert år har jeg lavet det samme fejl. Jeg tror, det er let for kursisterne at lære de forskellige rim, og når vi så kommer hen til april og maj, så vil det altid have det genopfrisket. I år gør jeg på en anden måde, end jeg plejer. Kursisterne skal se og tage notater til nedenstående video, som min kollega og jeg har lavet:





Herefter skal vi tale om bogstavrim. Vi laver en lille konkurrence, hvor det gælder om at lave den længste ordkæde med bogstavrim. Kursisterne skal efterfølgende i grupper og blive enige om, hvad der kendetegner de forskellige typer af rim. Denne viden skal de bruge, når de skal lave raketkonkurrencen i Socrative. I kan se et eksempel på et spørgsmål her:





Til sidst skal vi arbejde med Bare sig til af Niarn, hvor der selvfølgelig er fokus på rimene!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar