fredag den 19. april 2013

Hvordan lægger du wordfiler på din blog?

Der er flere, der har spurgt mig efter, om man kan lægge wordfiler ud på sin blog. Hvis man har en elevblog, som jeg eksempelvis har, så kan det være smart på den måde, at eleverne bare kan gå ind på bloggen og downloade opgaver. Man kan dog ikke lægge wordfiler direkte på bloggen, men man har andre gode alternativer. De tre bedste muligheder er efter min mening disse:


1. Man kan lave en væg i Linoit over de enkelte forløb. Hvis eleverne går ind på denne væg, kan de hente de forskelige filer. I kan se her, hvordan jeg har lavet en væg, hvor jeg har vedhæftet nogle forskellige filer:



For at gå til væggen tryk her


2. Man kan også lave en konto i dropboks og linke til de opgaver, som eleverne skal bruge. Jeg har selv installeret dropboks på både min computer, I-pad og smartphone, men jeg har aldrig været helt opmærksom på, hvor meget dropboks egentlig kan bruges til. Jeg har her linket til nogle opgaver, som jeg har brugt på et tidspunkt i dansk. Vær opmærksom på at eleverne skal downloade filen, hvis de skal kunne skrive i den.




3. Du kan som et alternativ lave opgaverne i Google Docs. Så kan eleverne besvare opgaverne sammen, og du kan følge med i, hvad de har lavet. Du kan også hurtigt hente deres besvarelser op på dit smartboard. Jeg har her linket til de samme opgaver, som før. Jeg har nu brugt Google Docs:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar