søndag den 21. april 2013

Quizdini

Jeg blev for nogle dage siden præsenteret for programmet Quizdini, som er et glimrende program, hvor du kan lave din egen quiz. Det gode ved programmet er, at eleverne med det samme kan se, om de har svaret korrekt. Desuden kan man, når man laver sin quiz, give en grundig forklaring på det korrekte svar (det har jeg kun gjort i det første spørgsmål i nedenstående quiz).  Jeg synes endvidere, at programmet er visuelt meget indbydende. Du kan se eksempler her:




Når du har svaret korrekt, ser det således ud:




Jeg har lavet en quiz på 14 spørgsmål  om velfærdsstaten, som du kan se her

Jeg synes faktisk, at programmet er ganske glimrende. Det er meget simpelt at finde ud af, og det ser visuelt flot ud. Ulemperne er dog, at det selvfølgelig tager tid at lave spørgsmålene - især hvis man sammenholder det med, hvor lang tid eleverne bruger på at besvare sådan en quiz. Desuden skal spørgsmålene også helst laves som en multiple choice, hvor der er fire mulige svar. Det giver nogle begrænsninger i forhold til, hvad man kan bruge quizzen til.

Jeg er dog alligevel ganske begejstret for programmet. Det er faktisk lige, hvad jeg har ledt efter :-)

2 kommentarer:

  1. Fedt! Den tror jeg da jeg skal prøve.
    Kan man trække statistik ud (lige som på socrative), og se hvor mange rigtige de forskellige har?

    Vh
    Lotte

    SvarSlet
  2. Hej Lotte. Det kan man desværre ikke. Jeg får ingen meddelelse om, hvem der har lavet opgaverne og hvornår. Programmets ulempe er helt klart, at dem, der lave opgaverne, er anonyme. Med venlig hilsen Stine

    SvarSlet