tirsdag den 20. august 2013

Mindmup

Jeg har længe været på jagt efter en webtjeneste, hvor man kan lave online mindmapping. Jeg har tidligere prøvet mind42, men hverken jeg eller mine kursister var særligt begejstrede for den. Derfor har jeg indtil nu faktisk brugt Padlet til at lave mindmaps i.  I går fik jeg afprøvet mindmup.com, hvilket jeg er ganske begejstret for. Man behøver ikke et brugernavn for at lave en mindmap, og det er let at gå til. I kan her se min mindmap over de vigtigste genrer i dansk, og jeg har selvfølgelig brugt Mindmup.





Gå direkte til min mindmap her


I dansk vil jeg bruge mindmaps til følgende:

1. Kursisterne kan brainstorme over et emne. Det kan både være fælles og individuelt
2. Kursisterne kan lave en brainstorm omkring indholdet af skriftlige opgaver
3. Vi kan bruge mindmaps på klassen til at samle ideer og viden
4. Vi kan arrangere analyser af tekster i mindmaps (jf. bogen Tekstanalyse med mindmaps)
5. Vi kan lave et begrebskort med mindmaps for at forklare svære begreber
6. Kursisterne kan bruge mindmaps til at lave dispositioner
7. Mindmaps kan bruges som en alternativ notatteknik
8...


Linksene skal virke. Hvis ikke de fungerer, må I meget gerne skrive en kommentar nederst i kommentarfeltet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar