søndag den 18. august 2013

Hvordan deler du nemmest filer med dropbox?

Jeg er efterhånden blevet en meget stor fan af dropbox. Det er altså smart :-) Dog har jeg erfaret, at jeg bruger dropbox på to forskellige måder:

1. Jeg har en dropbox installeret på min computer, min ipad og min smartphone, således kan jeg altid se mine filer og gemme mine filer i dropbox. Jeg har installeret appen, således jeg nemt kan komme til mine filer.

2. Jeg har en særskilt dropbox-konto, hvor jeg oploader filer, som jeg vil dele med kolleger og kursister. Det er smart, at de kan få adgang til enkelte af mine dokumenter ved blot at få et link uden at have adgang til hele min dropbox. Her bruger jeg ikke appen, men logger altid på via www.dropbox.com. I kan på min kursistblog se, hvordan jeg distribuerer opgaverne.

Sidstnævnte er faktisk mega simpelt. Jeg har her lavet en lille vejledning til dem, der gerne vil I gang med at dele filer med dropbox på en simpel måde - filen er selvfølgelig delt med dropbox :-)



Jeg har også fundet denne video på you tube (der er hundredevis af videoer om dropbox, så det er bare med at søge):



Ingen kommentarer:

Send en kommentar