onsdag den 20. februar 2013

Screencast-O-Matic i brug

Jeg har netop brugt Screencast-O-Magic til at give mine elever feedback. Efter at have rettet næsten 20 stile og indtalt feedback mundtligt må jeg erkende, at det stadig er ligeså nemt, som jeg havde forudset. Jeg tror faktisk ikke, at jeg har brugt længere tid på at give feedback, end jeg plejer. Nu er jeg bare spændt på elevernes reaktion!!

Da jeg var i gang med at indtale fik jeg en ide. Mine elever har hukommelse som en si, og de glemmer især sætningsanalyse (det gør de jo nok, fordi de ikke har lært det ordentligt!!!!). Jeg prøvede at lave en lille gennemgang af sætningsanalyse i min notebook, mens jeg optog med Screencast-O-Matic. Det er blevet til dette resultat:







Den gule cirkel er forstyrrende, men måske det alligevel kan fungere i praksis at lade eleverne se sådan en video? Min kollega Johnny har godt nok fortalt mig, at der ligger en smartoptager i forbindelse med smartsoftwaren. Måske jeg bare skal sætte mig ind i at bruge den, så kan jeg undgå virvar med den gule cirkel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar