torsdag den 21. februar 2013

Historien om en mor

Vi har netop købt et klassesæt af Peter Madsens tegneserie Historien om en mor. De fleste kender vel Historien om en moder af H.C. Andersen, og Peter Madsen har lavet en fri fortolkning af dette eventyr. Jeg synes, at den ser meget spændende ud. Der er nogle flotte illustrationer, og jeg glæder mig til at arbejde med den.




Hvordan vi skal arbejde med den, har jeg ikke planlagt endnu. Jeg har netop fundet dette undervisningsmateriale på nettet:

http://www.ucn.dk/Files/Filer/CFU/Fagene/dansk/Historien%20om%20en%20mor.pdf

Undervisningsmaterialet er lavet med udgangspunkt i Cooperative Learning. Jeg er ikke tilhænger af, at man bruger en undervisningsmetode så intensivt, som der gøres. Men der er utrolig mange interessante ideer i materialet, så jeg har tænkt mig at udvælge de aspekter, som jeg finder mest velegnede til min undervisning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar