torsdag den 3. oktober 2013

Lav tegneserier med Toondoo

En af de sjoveste webtjenester, jeg har prøvet, er helt klart Toondoo. Som navnet antyder er det en tjeneste, hvor man kan skabe sine egne tegneserier. I kan se mit forsøg med tjenesten her:





Den skarpe vil se, at jeg karikererer Michael Merrild og jeg som instruktører på web2-beviset (jeg havde lidt tid en af dagene, fordi deltagerne arbejdede så koncentreret). Man kan også vælge at lave menneskefigurer, men jeg syntes, det var morsomt, at lave nogle sjove figurer. Jeg fik lavet ovenstående tegneserie på ingen tid, og det viser, at programmet er ganske simpelt at sætte sig ind i. Man kan også ifølge Web2-bevisets instruktion ændre i ansigtsudtryk og bevægelser, men det nåede jeg ikke.

Jeg blev virkelig grebet af at arbejde med denne webtjeneste. Der er SÅ morsomt... Jeg ser først og fremmest, at den kan bruges i danskundervisningen i et forløb om tegneserier. Her vil det være rigtig fedt af afslutte forløbet med, at kursisterne laver deres egen tegneserie. Den kan også være anvendelig i forhold til at skitsere handlingen i en svær tekst, eksempelvis en folkevise. I engelsk kan tjenesten måske bruges til at træne skriftligheden på en anderledes måde. Men pas på med denne tjeneste, for man bliver virkelig grebet... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar