fredag den 11. oktober 2013

Gode erfaringer med Google Docs

Jeg har i et stykke tid arbejdet med dokumenter lavet i Google Docs, men jeg har aldrig helt fået øjnene op for tjenestens særlige kvaliteter. I denne uge har jeg virkelig set, hvilke gevinster der er ved at arbejde med Google Docs. Kursisterne skulle i grupper analysere og fortolke En æggesnaps af Tove Ditlevsen. Jeg havde på forhånd lavet et dokument til de enkelte grupper, som jeg distribuerede ved hjælp af min blog. Mine gode erfaringer med tjenesten kan I se her:

1. Alle gruppens deltagere kan arbejde i dokumentet og se, hvad der bliver skrevet. Det giver en større synlighed i forhold til, hvad de laver. Desuden kan de svage kursister få et indblik i, hvordan de stærke besvarer opgaver.
2. Dokumentet ligger fælles, så det er altid tilgængeligt, selvom der mangeler en kursist. Man slipper for at høre undskyldningen: "Jamen, Peter har papirerne".
3. Jeg kan løbende følge med i deres besvarelser, således jeg i højere grad kan vejlede dem, fordi jeg er mere forberedt. Eksempelvis kunne jeg se, at en gruppe manglede at dokumentere deres iagttagelser i teksten, hvilket jeg hurtigt kunne vejlede dem til.
4. Jeg kan mellem de forskellige timer se, hvad de enkelte grupper har lavet. Således kan jeg tilføje spørgsmål eller bede om uddybende kommentarer. På den måde kan jeg differentiere opgaverne til de enkelte grupper.
5. Jeg kan i opsamlingen vise deres besvarelser på smart board. Det giver styrke i opsamlingen, at vi kan se konkrete besvarelser.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar