torsdag den 6. juni 2013

PDF-Xchange Viewer

Jeg har aldrig været særligt begejstret for, at mine kursister læser deres tekster på computeren. Af en eller anden grund har jeg haft det bedst med, at de sidder med teksterne på papir, så de nemmere kan tage notater til teksten. Dygtige Eva Pors har dog præsenteret mig for en tjeneste, som giver mulighed for et tage notater i PDF-filer. Programmet hedder PDF-Xchange Viewer, og I kan se her, hvordan jeg har taget notater til H.C. Andersens eventyr Den lille Rødhætte:






Desværre kan Dropboks ikke klare formatet, så I må nøjes med billedet. 

PDF-Xchange Viewer giver mulighed for at lave kommentarer, understrege, overstrege og meget mere. Tjenesten skal installeres på computeren, og jeg havde i starten lidt problemer med at få tilladelse til at redigere i filen. Det skyldes dog, at jeg åbnede programmet først, hvorefter jeg åbnede filen. Man skal i stedet bare åbne filen med det samme! Jeg har store forhåbninger til, at jeg med hjælp fra dette program kommer til at kopiere mindre :-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar