mandag den 24. juni 2013

Lav flotte collager med Piccollage

Jeg har netop afprøvet Piccollage, som er en tjeneste, man kan bruge til at lave fede collager. Piccollage minder egentlig ret meget om Glogster og Padlet, idet man kan skabe collager bestående af billeder og tekst. Dog har Piccollage nogle styrker i forhold til de andre programmer. Først og fremmest er tjenesten den mest velegnede til at lave billedcollager, synes jeg.  Derudover er tjenesten utrolig let at arbejde med på ipad. I modsætning til Glogster og Padlet, så kan man dog ikke integrere videoer og lydfiler på collagen.

Jeg fandt disse tre collager på nettet, og de illustrer meget godt, hvad man kan bruge Piccollage til:





Jeg har her lavet en collage, som har lidt mere fagligt indhold. Udgangspunktet for collagen er digtet Barndommens gade af Tove Ditlevsen, og jeg har på collagen lavet en analyse og fortolkning af dette digt. At arbejde på denne måde med analyse og fortolkning kan måske skabe lidt variation i undervisningen.




I kan hente billedet ned og se det mere tydeligt ved at trykke her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar