onsdag den 25. juni 2014

Bøger til ferien

Nu er det ved at være sommerferie, og bloggen vil holde sommerlukket. Der er efterhånden kommet en del læsere til, og jeg håber, at I alle vil følge med efter ferien :-)
Normalvis læser jeg mest skønlitterattur i min ferie, og jeg har da også en hel liste af romaner, som jeg skal i gang med. Min plan er nemlig at få udvidet mit kendskab til ungdomsromaner, da jeg ikke er helt opdateret på dette punkt. Min liste ser således ud:

  • Soldater græder ikke af Jesper Nicolaj Christiansen
  • Louis 121092-2922 af Johanne Algren
  • En dag skinner solen også på en hunds røv af Susanne Munk Jensen
  • En god dag af Glenn Ringtved
  • Skolen af Jesper Wung Sung
  • Stjerneskælv af Anders Johansen 
  • Date med en engel af Ronnie Andersen 
  • Det fjerde offer af Mari Jungsted
  • Forbandede Yngel af Anne-Cathrine Riebnitzsky

De to sidste er vist mere for min egen morskabs skyld, end for at udvide mit kendskab til ungdomsromaner. Jeg har dog også fundet et par fagbøger, som jeg synes er interessante. Her kan I se de titler, jeg er faldet over:



Didaktisk design i dansk - digital planlægning og praksis af Jørgen Asmussen



    Flipped Classroom - vend din undervisning på hovedet af Aaron Sams og Jonathan Bergmann



    Flipped learning - mere end bare video af Peter Holmboe og Roland Hachmann




    Den perfekte storm - læg kursen for virksomhedens strategi i de sociale medier af Peter Svarre (ja, jeg ved den falder uden for det pædagogiske og didaktiske felt, men den lød spændende...)


    Medietid 2,0 af Jane Kristensen


    God sommer til alle!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar