tirsdag den 10. juni 2014

Explain Everything

Egentlig er det lidt en fejl, at jeg aldrig har fået lavet et indlæg om appen Explain Everything. Jeg har kendt til den et stykke tid, men jeg har aldrig fået brugt den. Det er nok mest, fordi jeg har brugt Screencast-O-Matic til at lave optagelser med. Måske skyldes det også, at jeg ikke er kommet helt i gang med at bruge min iPad til andet end informationssøgning på nettet. Hmmm... lidt gammeldags må man vel have lov til at være!!

Explain Everything er som nævn en app, og den kan bruges til at lave videoer til undervisningsbrug. Når man åbner appen, har man en slags tavle på sin skærm, og her kan man indsætte billeder, tekst og meget mere. Man kan også skrive på tavlen - netop som man gør i klasseværelset. Det smarte er, at man kan optage, mens man skriver, og således kan man meget nemt optage det, som man ville have skrevet på tavlen i klasseværelset. Perfekt til Flipped Classroom.

Her kan I se en vejledning til Explain Everything. Den er fundet på You Tube:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar