1. Der arbejdes med artiklen Da verden blev blå i makkerpar. Spørgsmål distribueres gennem dropbox.
Mål: At genopfriske artikelgenren samt forstå sammemhængen mellem billeder og tekst.
2. Individuel læsning og arbejde med teksten Unges liv styret af facebook. Der arbejdes herefter i et fælles Google dokument, hvor de enkelte skal vurdere fordele og ulemper ved facebook.
Mål: Reflektere over fordele og ulemper ved facebook.
3. Alle kursister finder den sidste SMS-besked, de har modtaget. Analyser sprogbruget og sæningskonstruktionen i SMS'en.
Mål: Reflektere over sprogbruget i SMS'er
4. Vi læser og analyserer en SMS-novelle. I kan her se forskellige muligheder
Mål: At analysere og fortolke en SMS-novelle med fokus på genretrækkene
5. Kursisterne skriver i makkerpar en sms-novelle i tjenesten Todays Meet. Opgaven beskrives her
Mål: At kunne formulere sig i en bestemt genre og i en bestemt kommunikationssituation
6. Vi ser og arbejder med musikvideoen Skyd mig ned af LOC. Kursisterne beskriver filmtekniske virkemidler på fælles vægge i Padlet.
Mål: At analysere og fortolke en musikvideo med fokus på at se på sammenhænge mellem tekst og billeder.
7. Vi arbejder med bloggen som genre. Udgangspunktet er side 52-56 i bogen @ltid online af Marie Bloch Jespersen og Maria Vestergaard Eriksen
Mål: At genkende genretræk ved bloggen
8. Hver kursist laver deres egen blog, som de fremover skal bruge i undervisningen. De skal løbende skrive forskellige blogindlæg
9. Vi ser den norske kortfilm Sorthvit af Peder Norlund. I grupper arbejdes med filmen, og der bruges Google docs i arbejdet.
Mål: At kunne analysere og fortolke en kortfilm
10. Kusisterne skal på deres blog skrive en kort anmeldelse af filmen
Mål: At skrive en anmeldelse og være bevidst om kommunikationssituationen
11. Kursisterne skal lave en multimodal væg i Glogster. Opgaven lyder: Lav en multimodal væg i Glogster som illustrer de nye medier og jeres brug af de nye medier. Den færdige glogster skal udstilles på bloggen.
Mål: At få overblik over den viden, som er samlet i forløbet.
Mange spændende muligheder :)
SvarSletJeg har selv planlagt at bruge Netværker næste år, nok ikke som grundbog, men for at give mig selv et håndtag på de digitale medier:
http://netvaerker.systime.dk/
Tak for tippet! Jeg vil prøve at kigge lidt på Netværker :-)
SvarSlet