mandag den 10. februar 2014

De bedste apps

I denne uge holder jeg som mange andre ferie. Faktisk så holdt jeg ferie i sidste uge, hvor familien og jeg var på skiferie i Norge. Det var tiltrængt efter en januar med rigtig meget arbejde. I denne uge er skolen lukket, og jeg indhenter lidt arbejde og holder lidt mere ferie - heeerligt….

I anledning af ferien vil jeg skrive et lidt mere personligt indlæg. Ikke sådan rigtig personligt, men jeg vil vise jer de apps, som jeg bruger mest i min hverdag. 




1. Kalender. Den er uundværlig for at få vores hverdag til at gå op. I starten var jeg meget skeptisk, da jeg følte, at jeg havde brug for en papirkalender for at danne mig et overblik, men jeg må indrømme, at appen er praktisk. Min mand Jacob og jeg kan altid se hinandens kalender, og så snart den ene opdaterer kalenderen, kan den anden se det. Den er uundværlig for en travl børnefamilie som os! 




2. Indkøbsliste. Den fungerer efter samme princip som kalenderen. Jacob og jeg har begge installeret appen på vores telefon, og vi kan altid se, hvad vi mangler at handle ind. Så snart den ene tilføjer en vare, kan den anden se den på indkøbslisten. Vi handler egentlig ind til hele ugen om søndagen, men så  opdaterer vi indkøbslisten i løbet af ugen. Og i virkeligheden er det nok de færreste uger, hvor vi ikke lige smutter ind og handler i løbet af ugen, fordi vi alligevel har glemt noget, eller fordi de har et godt tilbud.




3. Kort. Jeg har i det sidste år været rundt mange steder i Danmark for at fortælle om web2. Denne app fungerer som en GPS og kan bruges både i bil og til fods. Den er uundværlig, når man kommer med toget til en ukendt by og skal skal finde et VUC, eller blot når man skal finde vej på de danske landeveje. 




4. Dropbox. Selvfølgelig er jeg nødt til at nævne dropbox, som jeg jo bruger hele tiden. Det er uundværligt, at jeg altid kan hente dokumenter frem på mobilen. Eksempelvis har jeg også mange af mine madopskrifter liggende på dropbox, således jeg altid kan finde dem frem hurtigt. 





5. Mobile Pay. Det er virkelig en fantastisk app, idet man kan overføre penge blot ved at have et telefonnummer (altså hvis modtageren også har Mobile Pay).  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar