tirsdag den 4. februar 2014

iMovie

I mit sidste indlæg viste jeg en video, som to af mine kursister har lavet med Movie Maker. Jeg bestemte mig for at afprøve en anden tjeneste på markedet - iMovie. Jeg startede med at downloade appen, som koster 32 kr. i App Store. 

Når man åbner tjenesten, kan man vælge, om man vil starte en ny film eller en forfilm. Jeg valgte at afprøve, hvorledes man laver en forfilm. Her kan man vælge mellem forskellige skabeloner. Her kan I se udvalget: 



Som den tøs jeg er, valgte jeg den romantiske film. Det smarte ved tjenesten er, at der er lavet en skabelon til filmen. Her kan I se storyboardet, hvor man blot skal indsætte billeder, som man synes passer ind i skabelonen. Man kan også ændre på den tekst, som kommer frem i løbet af forfilmen. 




Her kan I se, hvordan der er lavet en skabelon til forfilmens undertekster også. Man kan således meget nemt beskrive, hvem der er med, hvem der har instrueret den osv.  




Alt i alt synes jeg, at det er en meget indbydende tjeneste, som er nem at gå til. Jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg kan anvende tjenesten i min undervisning, men den kan måske anvendes i forholdt til at skabe motivation hos kursisterne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar