mandag den 24. februar 2014

Øv billedsprog med Socrative

Vi er lige nu i gang med emnet om dankshed. I fredags læste vi H.C. Andersens I Danmark er jeg født, og i den forbindelse gav flere kursister udtryk for, at de gerne vil repetere billedsprog, da de synes, det er svært. I morgen skal vi derfor arbejde med billedsprog i sammenhæng med Natasjas udgave af sangen. Indledningsvis skal kursisterne arbejde i grupper med denne øvelse, og herefter vil jeg samle op med Socrative. Jeg har tænkt mig at læse en sætning op, hvorefter kursisterne kan vælge mellem følgende valgmuligheder:

A. Metafor
B. Død metafor
C. Sammenligning
D. Besjæling
E. Personifikation

Jeg elsker tjenesten, da den er god til at få alle med.
Efter hver sætning tager vi selvfølgelig en snak om, de forskellige sætninger, og bagefter skal de selvfølgelig analysere Natasjas fantastiske sang :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar