mandag den 13. april 2015

Kahoot - min nye yndlingstjeneste

Jeg må erkende, at Kahoot er blevet min foretrukne tjeneste. Jeg har netop lavet en quiz, som vi skal bruge, når vi i morgen tidlig skal træne navneord på mit g-hold. I kan her se et spørgsmål (de skal angive, hvilken bøjningsform ordet hunden er i):





I sidste uge brugte jeg faktisk også tjenesten, da vi arbejdede med litteraturhistorien. Kursisterne startede med o-løbet med QR-koder, hvorefter vi sammen lavede en tidslinje med litteraturhistorien på tavlen. Jeg tvang kursisterne (ja, det må man godt) til at tegne og skrive det hele ned. Jeg sluttede af med at lave en quiz om litteraturhistorien i Kahoot, og jeg må erkende, at de kunne huske meget mere end troet. I kan her se et spørgsmål:




Hvis ikke I har prøvet Kahoot, så skal I endelig prøve. Man kan kopiere de enkelte spørgsmål, således det faktisk ikke tager så længe at lave en quiz på 20-25 spørgsmål. Desuden er kursisterne ikke afhængige af at have en computer, da de kan besvare quizzen på enten iPad eller mobilen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar