fredag den 5. september 2014

Lektieinklusion i folkeskolen

I sidste uge var jeg på en folkeskole i Nordjylland for at holde oplæg om lektieinkluderende undervisning. Vi har jo de sidste par år kørt et projekt om lektieinkluderende undervisning på VUC, og nogle af vores erfaringer kan sagtens overføres til folkeskolen. En artikel fra Jyllandsposten i forrige uge viste mig i hvert fald, at mange af vores tanker er relevante for folkeskolerne i forhold til at få implementeret den nye reform - der er jo ingen grundt til, at de laver samme fejl som os!! Jeg fik også sneget lidt ind om Flipped Classroom og web2.0 - jeg kan jo ikke lade være... :-)

Lederen præsenterede mig for denne video. Den er fantastisk at starte med, når der skal diskuteres lektier:




Hvis mine slides fra lektieforedraget har interesse, kan I se dem på dette link

Ingen kommentarer:

Send en kommentar