tirsdag den 2. september 2014

Lav flotte og simple præsentationer med Haiku Deck

Jeg blev i dag præseneret for applikationen Haiku Deck, som kan bruges til at lave super indbydende præsentationer. Egentlig bruger jeg ikke sådanne applikationer så ofte i min undervisning, men denne  fik alligevel vakt min interesse. Først og fremmest er den enorm simpel, hvilket allerede gør den langt mere anvendelig end Prezi. Fagligheden kommer hurtigt i fokus frem for teknik. Derudover kan man man virkelig lave en flot præsentation, hvor man eksempelvis kan bruge billeder som baggrund på de enkelte slides. Sådan ser styringspanelet ud:





En ulempe er dog, at den er engelsk, således man skal søge med engelske ord, når man søger efter et billede. Det er ikke en ulempe for mig, men jeg forestiller mig, at det kan vær en ulempe i folkeskolens mellemste klasser. Applikationen er nemlig så simpel, at den nemt ville kunne bruges af børn. Dog kan man også selv uploade billeder, hvis det er at foretrække. En fordel ved applikationen er, at den er nem at indlejre. Hurra... endelig en tjeneste, som kan indlejre uden problemer.


Jeg afprøvede applikationen og lavede nedenstående præsentation, som jeg vil lægge lyd til med Screencast-O-Matic. Således har jeg en ganske indbydende video.




Kilder - Created with Haiku Deck, presentation software that inspires

Haiku Deck findes som gratis app til iPad, iPhone og iPod



Ingen kommentarer:

Send en kommentar