søndag den 18. maj 2014

Puppet Pals

Inde på Web2Bevisets forum har jeg flere gange stødt på indskolingslærere, som har været begejstret for appen Puppet Pals. Denne app kan anvendes til at lave små dukketeaterlignende film, og den skulle være særligt velegnet til de mindste skolebørn. Det er ikke min målgruppe - overhovedet - men jeg er alligevel blevet nysgerrig.

Her er resultatet af mit forsøg med Puppet Pals:





Efter kort tid med appen har jeg fået et ganske godt overblik over, hvordan den fungerer. Den er ualmindelig simpel og alligevel ganske indbydende. Jeg kan godt forstå, hvis mange indskolingslærere roser den. Man ikke skal tænke særligt meget over teknikken. Man kan både bruge billeder/figurer fra Puppet Pals, men man kan også selv tage nogle, som kan bruges. Faktisk er jeg ualmindeligt begejstret for denne app, og jeg må overveje, om jeg kan integrere den i min undervisning - selvom jeg underviser unge voksne!!


Jeg har på YouTube fundet denne vejledning til Puppet Pals:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar