torsdag den 14. marts 2013

En kombi af Prezi og Screencast-o-Matic

Forleden dag spurgte nogle kursister, om jeg ville hjælpe dem med at optage et engelskoplæg på videofil. De måtte enten lave et oplæg for klassen eller aflevere et oplæg på videofil, og de syntes, at "mit program var så smart". Sammen fandt vi ud af, at Screencast-o-Matic faktisk fungerer glimrende sammen med Prezi. Hvis man bruger begge programmer samtidigt, bliver de forskellige slides vist, mens man taler. De kunne således læse op fra deres manuskript, mens deres slides blev vist på skærmen.
For at se hvordan det fungerer, har jeg lavet et meget kort oplæg om eventyr. I kan se det her:







Jeg undskylder på forhånd, at det lyder en smule mekanisk. Der er ikke meget sjæl i det, må jeg indrømme Det hjælper heller ikke, at jeg ikke kan udtale ordene "litterær skat" - meget svære ord åbenbart :-)

Oplægget er dog meget simpelt at lave, og jeg tænker, at det er en gave til al sprogundervisning...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar