tirsdag den 28. maj 2013

Socrative in action

Jeg har i dag afprøvet Socrative i undervisningen. Der var kun en lille gruppe kursister mødt frem i dag, så det var en perfekt dag til at afprøve programmet. På forhånd havde jeg frygtet lidt, at kursisterne skulle vente på hinanden, og det var svært for mig at nå at stille spørgsmålene, men det fungerede ganske glimrende. Alt i alt fungerede det teknisk upåklageligt. Jeg havde endda ganske fint overskud til at ændre lidt i spørgsmålene undervejs, finde på nye spørgsmål og kommenetere deres svar.

Jeg havde lavet disse spørgsmål på forhånd, og meningen var, at de skulle repetere nogle danskfaglige begreber:


1. Noveller tilhører fiktionsgenren (true/false)
2. Kronologi betyder, at handlingen forløber i den rækkefølge, som tingene sker (true/false)
3. Hvad betyder vinkling (short answer)?
4. En besjæling er når en konkret ting får menneskelige egenskaber (true/false)
5. Hvad er et kunsteventyr (short answer)?
6. En fugl i hånden er bedre end ti på taget er en metafor (true/false)
7. Et folkeeventyr er blevet fortalt fra mund til mund (true/false)
8. Asynkron lyd er når lyd og billede følges ad (true/false)
9. En hurtig klipperytme skaber dramatik (true/false)
10. Hvad er en personifikation (short answer)?
11. I en perspektivering må man gerne sammenligne sin tekst/kortfilm med noget nan har set eller læst    udenfor undervisningen (true/false)
12. Hvad er intertekstualitet (short answer)?
13. Hvad er vinkling (short answer)?

De fleste af kursisterne brugte deres mobil, hvilket fungerede rigtig godt. Det eneste problem i dag var, at jeg ikke selv kunne finde ud af at få sendt deres besvarelser til min mail!!!!!! Så jeg har ikke statistikken over deres svar - typisk! Hvis nogen ved, hvordan man kan genskabe svarene, så er jeg meget interesseret.

Hvis du ikke kender Socrative kan du læse om det her





3 kommentarer:

  1. Hej Stine

    jeg mener blot at du skal benytte "send report" under manage quizzes - på den måde kan du også få resultater fra tidligere quizer. Rapporten bliver sendt til din mail adresse som en Excel-fil.
    mvh
    Sheela

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Tusind tak Sheela. Det må jeg forsøge mig med :-)

    SvarSlet