torsdag den 16. maj 2013

Læringsteknologi i det 21. århundrede

I forbindelse med modulet om mobil læring, har jeg været inde og genlæse flere af artiklerne og gense flere af videoerne i mediesamlingen. Jeg faldt over denne video, som jeg synes er meget tankevækkende:



Jeg synes, at videoen er fantastisk i forhold til at skitsere, hvor vores skolesystem er på vej hen. Jeg vil her citere videoen:

Education is about
adaption to af changing world.
How and what we teach
has to change as well.
Today´s pen and paper has changed
and it wil continue to change.
We must keep pace and stay relevant
to keep students engaged! 


Smukke ord, synes jeg! Adam Bellow giver i forbindelse hermed et bud på en læringsteknologi i det 21. århundrede. Han påpeger, at vi simpelthen er nødt til at ændre måden, vi tænker på, hvilket jeg er meget enig i. Kollaboration bliver det essentielle nøgleord i fremtiden ifølge Adam Bellow. Men hvad dækker dette ord egentlig over? At have et kollaborativt samarbejde vil sige, at flere personer er fælles om at løse en bestemt opgave. Dog skal man ikke forveksle kollaboration med det danske ord samarbejde. Kollaboration bruges i forbindelse med dynamiske projekter, hvor deltagerne undersøger og skaber viden i et lærende fællesskab med computeren, mobilen eller anden teknologi som redskab. Det lyder mega spændende, men hold fast hvor er det svært at skabe som lærer....



                                                                   (udfordring 3, mobil læring)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar