onsdag den 26. september 2012

Træerne vokser ikke ind i himlen... Om mit første forsøg med web2,0

Jeg vil selvfølgelig lige følge op på mit indlæg, hvor jeg beskrev mit første forsøg med web2,0. Først og fremmest var det rigtig smart, at musikvideo og sang lå på bloggen sammen med opgaverne. Det var utrolig nemt for kursisterne at navigere i. Desuden så det ret fedt ud lige at smække bloggen op på smartboardet :-) Et kæmpe minus var dog, at jeg ikke kunne få snurl til at fungere (hmmm, det er jo det værste ved alt det her teknik). Kan nogle måske give et råd? Jeg ville gerne have, at kursisterne skulle skrive i et snurl-dokument, så de kunne få inspiration fra hinanden. Det blev dog bare til, at de skrev anmeldelsen i et almindeligt worddokument, hvilket også fungerede ganske glimrende. Alt i alt var det ok at bruge web2,0, men jeg glæder mig til at få mere træning. Ture skrev, at kursisterne kunne lave en elektroniks mindmap. Det vil jeg forsøge mig med næste gang. Vi brugte bare en "gammeldags" metode, som I kan se på billedet her!

2 kommentarer:

  1. Hej igen Stine. Jeg har endnu ikke oplevet at snurl ikke virker. Følgende er ikke fordi jeg tror du ikke kan finde ud af det, men mere ment som en tjekliste som du kan bruge til fejlsøgning:
    Var google dokumentet synligt for alle, og havde alle redigeringsadgang?
    Prøver du at forkorte det samme lange link 2 gange til 2 forskellige snurl adresser, kan det ikke lade sig gøre. Anden gang du prøver at forkorte det samme lange link, får du vist den første snurladresse igen.
    En god idé er at oprette en snurl konto. Her har du overblik over alle dine forkortede links, og kan ændre dem som du har lyst.
    Som sagt, har jeg ikke en eneste gang oplevet at det ikke har virket, men du kan også prøve tiny.cc som kan det samme.
    Du kunne også have postet dit link til dit googledokument (ikke snurlen) på din kursistblog. Så ville de have adgang derfra. Håber du klarer dig igennem og held og lykke med det videre forløb :)

    SvarSlet
  2. Tak for din hjælp Ture. Jeg forsøger igen :-)

    SvarSlet