Kursisterne skal igennem et kursus, hvor der er 8 mål (se målene i nedenstående tabel eller på min kursistblog http://www.stineaaendurr.blogspot.dk/2012/09/grammatikkursus.html):
Mål
|
Test
|
Marker her når du har nået målet J
|
|
1
|
Kende forskel på udsagnsord, tillægsord og navneord
|
||
2
|
At kende navneordenes bøjningsformer
|
||
3
|
At kende nutid, datid og navneform
|
||
4
|
At kende til lang tillægsform og skelne den fra flertal/bestemt
(ene/ende)
|
||
5
|
At kende kort tillægsform og kende forskel på førnutid og førdatid
|
||
6
|
At kende regelmæssige og uregelmæssige udsagnsord
|
||
7
|
At kunne alle bøjningsformerne
|
||
8
|
At kunne bruge din viden i tekster
|
-
|
Jeg har lavet en mappe med opgaver indenfor hvert mål. Kursisterne skal lave opgaver indtil de føler, at de kan det. Jeg har gjort dem meget opmærksomme på, at det er målet, de skal nå. Jeg er i princippet ligeglad med, hvor mange opgaver de har lavet. Bare de har nået målet!
Indenfor hvert mål har jeg lavet en afslutningstest på google-drev. Den skal de således tage, når de føler, at de har nået målet. I kan se de forskellige tests, hvis I trykker på de forskellige links i tabellen (lad venligst være med at besvare testen, da jeg så får jeres svar ind).
Jeg kan klart anbefale, at lave sådanne tests i google-drev. Det har været et kæmpe hjælp for mig i forhold til at finde ud af, om kursisterne kan det, vi har arbejdet med. Det er desuden meget praktisk, da kursisterne ikke skal have en google-konto.
Du er simpelthen for sej, Stine :0) Håber at dine indlæg her, inspirerer en masse andre!
SvarSlet