onsdag den 21. januar 2015

Bett 2015

I dag var vi så til selve Bett. Hold da op, hvor er det stort og til tider svært at navigere i. Specielt for en som mig, som ikke er specielt teknisk interesseret, men nærmere interesseret i pædagogisk og didaktisk udvikling. Når det kommer til it, så ender det ofte med at falde tilbage på teknik. Jeg har dog set nogle spændende ting i løbet af i dag;

1. Mega magic whiteboard: min kollega faldt over denne stand, som overhovedet ikke er high tech, men har et produkt, der virkelig er anvendeligt i (min) undervisning. De laver transportable whiteboards, og med det mener jeg lærreder på ca 1 x 1 meter, som man kan folde sammen, hænge op på vægge og skrive på. Jeg kan nemt forestille mig at bruge dem i gruppearbejde. Hver gruppe får et lærred, de skal skrive på, og når de fremlægger for de andre, hænger vi det op et passende sted. Jeg har allerede fået lov til at købe nogle stykker med hjem.

2. Wizefloor: et dansk firma laver interaktive gulve. Måske er det ikke så relevant, når man underviser på VUC, men det var virkelig spændende. Jeg så, hvordan man kunne stille sig på et felt på gulvet, hvorefter der ville dukke et spørgsmål op. Så dukkede der forskellige valgmuligheder op, og man skulle selvfølgelig gå over det det korrekte. Et produkt som virkelig giver mulighed for st koble læring og bevægelse.

3. Præsentation af notebook og deres muligheder: Microsoft havde en gennemgang af, hvad Notebook kan. Det er virkelig virkelig smart og anvendeligt, og jeg skal helt sikkert i gang med Notebook. Den engelske lærer, som instruerede os, viste, hvordan hun opbygger leksikoner, og hvordan hun altid kan se de opgaver, eleverne laver. I morgen skal jeg helt klart tilbage, sidde lidt ved standen og arbejde ned Notebook.

4. Fleksible smartboards: vi har set en del smartboards, som man kan køre med rundt og vippe ned. Vi er i gang med at renovere på skolen, og vi får sandsynligvis et kæmpe rum til pædagogisk udfoldelse. Vi har talt om at sætte flere smartboards op i rummet, så flere grupper kan arbejde på deres eget board. En mulighed var også at investere i disse fleksible smartboards, så man kan tage dem med hen, hvor man vil. Prisen kender jeg ikke ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar