søndag den 14. december 2014

Classflow

I torsdags var jeg med til et glimrende webinar om Classflow. Jeg havde ikke hørt om tjenesten før, men blev faktisk ganske interesseret. Helt overordnet kan man med tjenesten planlægge lektioner. Man kan lave elektroniske tavler a la power point, men fidusen er, at læreren kan dele de elektroniske tavler med kursisterne. Jeg kan se det smarte i, at alle kursister sidder og kigger på tavlen, mens læreren kan gå rundt mellem dem. Desuden kan man lave små quizzer undervejs, som alle kursister skal svare på via Classflow. Her minder det lidt om Socrative, som jeg selv bruger meget. Det fungerer rigtig godt i undervisningen, at alle kursister bliver tvunget til at besvare de stillede spørgsmål og være aktive. Ulempen ved Clasflow er dog, ligesom ved Socrative, at kursisterne ikke kan gemme deres svar, således de senere kan finde deres besvarelser frem.




Som nævnt finder jeg Classflow interessant i forhold til at få aktiveret kursisterne. Dog har jeg den overvejelse, at jeg hele tiden skal begrænse de platforme, jeg bruger. Jeg har jo bloggen, som fungerer upåklageligt, og jeg kan jo ikke bare hoppe på en ny platform, hver gang jeg oplever en, der er ny og spændende.

Hvis I har lyst til at se webinaret, kan I se det her, når det bliver lagt på hjemmesiden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar