mandag den 8. juli 2013

Web2 i engelsk

Jeg har her forsøgt at samle de mange forskellige ideer, jeg har præsenteret til web2 i faget engelsk. Måske det kan give inspiration :-)

1. Lav en disposition eller præsentation i Glogster, ligesom en af mine kursister har gjort her:




Glogsteren kan ses på pdf-fil her 


Der er selvfølgelig ikke så meget tekst på, men man kan jo altid lave flere tekstbokse. 

2. Her har jeg lavet en alternativ gloseliste til en engelsk tekst (Robin Hood). Jeg forestiller mig, at eleverne kan spille spillet inden de skal læse teksten, således har de gennemarbejdet mange af de svære ord, inden de påbegynder læsearbejdet. 

3. Padlet er en oplagt tjeneste at bruge i forhold til at skrive på engelsk. Man kan jo også optage video- eller lydfiler af eksempelvis oplæsning, og integrere disse på væggen. Her er en væg lavet i Padlet over emnet mobning: 


Gå direkte til væggen her

4. Eleverne kan optage videoer med Screencast-O-Matic for at træne udtalen. Herunder kan I se et billede af et slideshow, som mine kursister har lavet og lagt lyd til. I kan desværre ikke se videoen, da jeg har lovet dem ikke at afspille den for nogen. 




5. Brug Todays Meet til at lave engelske sms-noveller. Jeg forestiller mig at flere personer kan gå sammen om at skrive en novelle. I kan herunder se, hvordan webtjenesten kan bruges til dette formål (den er oprindeligt lavet på dansk, men Google Translate har oversat for mig). 



Se eventuelt dette indlæg

6. Brug Socrative til at lave online tests - selvfølgelig på engelsk :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar