torsdag den 19. marts 2015

Office365

I onsdags var jeg til en ganske interessant seminar, som bl.a. handlede om det nye Office365. Normalvis vil jeg måske ikke være specielt interesseret i sådan et oplæg, men oplægsholderen fra Microsoft viste os nogle ganske interessante funktioner i bl.a. Officemix, som faktisk gør, at mange af de web2.0-tjenester, som jeg arbejder med lige nu, bliver overflødige. Det vil klart være en fordel, hvis vi kan bruge Office365 i stedet for mange forskellige web2.0-tjenester. Jeg lagde specielt mærke til tre funktioner:


  1. Med det nye Officemix kan man udføre stort set alle funktioner, som jeg normalvis bruger Screencast-o-Matic til. Man kan simpelthen optage sin skærm på samme måde som med Screencast-o-Matic. Vi har nogle gange problemer med at downloade Screencast-o-Matic på kursisternes computere, så det vil være ganske praktisk, hvis vi blot kan bruge Office365.
  2. Lige nu bruger jeg Google Docs, når kursisterne skal arbejde kollaborativt i et dokument. Der vil med det nye Office365 være mulighed for at arbejde kollaborativt i almindelige dokumenter. 
  3. Der vil ligeledes være mulighed for at samarbejde i skyen. Her tænker jeg på, at man kan lave grupper i skyen, hvor man kan diskutere, samle viden og arbejde kollaborativt. Lige ny bruger jeg min kursistblog til at samle meget af mit materiale, men jeg spekulerer på, om den bliver overflødig med Office365. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar